De dag blij beginnen

maandag, februari 27


Vaak zijn ochtenden heel lastig, vooral op schooldagen kunnen ze wel eens moeilijk doen. Je blijft maar al te graag "nog vijf minuutjes" liggen, die dan veranderen in een kwartier. Eens je je overslapen hebt, is een ochtendhumeur niet ver te zoeken, want alles gaat mis: je vindt je zak niet, mist je bus, vergeet je middageten thuis,...

"Everyone has highs and lows that they have to learn from, but every morning I start off with a good head on my shoulders, saying to myself, 'It's going to be a good day!". - Lindsay Lohan
Ikzelf heb wel vaker last van een ochtendhumeur, en dat is echt stom, want ik erger me dan ook nog eens aan mijn irritant gedrag. Ik hoop dat ik met deze tips elke dag blij zal kunnen beginnen.

Sta vroeger op
Als je je wekker 15 minuten vroeger laat afgaan, heb je net iets meer tijd om wakker te worden, zonder een schuldgevoel te hebben, kun je nog gerust even blijven liggen. Je hoeft je minder te haasten en doet het rustig aan. Natuurlijk kun je 's avonds alles al vooruit plannen: je tas klaarleggen, kleren uitkiezen, ... Dit zorgt ervoor dat je in de nacht minder piekert over alles wat je nog moet doen.

Licht
Doe je gordijnen open en laat het licht binnen schijnen. Zonlicht is de beste motivatie om wakker te worden. Je zult er niet alleen blij van worden, bij mooi weer zal je al snel zin hebben om meteen op te staan. Dit gecombineerd met een momentje rust, kan wonderen doen. Gewoon even op adem komen, geen stress, gewoon even wakker worden.

Drink water
Je lichaam heeft doorheen de nacht heel wat vocht verloren, het is dus belangrijk om eerst even een glaasje water te drinken. Bovendien is het gezond om voor elke maaltijd een glas water te drinken, zo begin je je dag dus meteen gezond. Ook een douche in de ochtend kan je rust geven.

Luister naar muziek
Iets waar je altijd blij van kunt worden, is ongetwijfeld muziek. Op Spotify zijn er verschillende playlists om mee wakker te worden, om je tanden mee te poetsen,... zorg er wel voor dat je niet op je gsm blijft. Van happy hits word je meteen ook heel erg vrolijk en wie weet sta je binnen de minuut in je badkamer te dansen met je zus.


Ben jij een ochtendmens?

Liefs,

9 opmerkingen:

  1. Ik ben totaal géén ochtendmens (lees: ik zet altijd 3 wekkers). Deze tips komen dus wel van pas haha! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt handige tips! Ik ben totaal geen ochtendmens, eerder een avondmens.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben ook echt totaal geen ochtendmens, deze tips komen dus zeker van pas. Leuke foto ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben geen ochtendmens en ook geen avondmens. Gewoon een dagmens denk ik. Haha. Maar ik kan wel heel goed opstaan hoor. Ik ben gewoon vaak nog heel moe. Snoozen helpt niet bij mij (bij iemand?). Maar het is inderdaad wel fijn om een beetje vroeger op te staan zodat je op je gemakje kan beginnen aan je dag. Ik lees graag een hoofdstuk in m'n boek dan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De foto herken ik net als dat ochtendhumeur, hihi.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Probeer eens een glas limoenwater? Echt zot lekker! En dat geeft me gewoon motivatie, haha. Opzich heb ik er geen last mee, ik sta gewoon meteen op als mijn wekker gaat, dan ben ik er vanaf en dan kan ik mezelf "belonen" door na heel mijn ochtendroutine 5 minuten te spenderen op social media.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ga het binnekort eens proberen, 't klinkt wel lekker!

      Verwijderen
  7. Super leuke tips hihi, ik ben zelf soms ook niet zo'n ochtendmens... En dan word ik zo gek van mezelf dat ik soms voor heel de dag een slecht humeur heb, ik ga je ideetjes zeker eens proberen! Heel fijn, en super leuke foto in het begin! X

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw!! Die foto is zo mooi!! Ik ben echt geen ochtendmens. Maar als ik eenmaal vroeg wakker ben, ben ik blij dat ik het heb gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen